Friday, January 27, 2012

FINALLY I MEET YOU
mrschemistry

Yeah! assalamualaikum kepada smue blogwalker yang menyinggah stalk kat my belogg, terima kasih sebab sudi melawat belog yang ta seberapa nie yep.. da usang da pun akceli sebab lame ta update soo ari nie aq ade citer utk dikongsi bersame korang.. yang nak membace go on yang ta nak sile2lah ye. Ok jom start

Citer nie bermula time 20/1/2012. Baru ag tu.. baru sminggu after belog nie disiapkan.. pade tarikh tersebut aku telah diterime oleh pujaan hatiku utk hadir di dalam hidupnye. Even aq ta pernah jmpe n hnye kenalan kat fesbuk and skype setelah berbulan lamenye dye bukak gak aty dye malam tu.. and secare tak terduga air mata aku mengalir selepas aq tunggu berbulan2 utk dye balas balik cinta aq.. haih syukur sangat2 ke hadrat ilahi.. but dat day ta senice yang dsangke sebab.. kami declare blum officially lagi just unrated.. then kami bercadang declare bile jmpe nanti.. soo aq pun berhajat la nak jmpe dye suatu hari nanti.

Akceli banyak da plan nak nek ke Kuala Kangsar Perak nie.. tapi tak menjadi2 ya allah banyak betul dugaan aq trime.. smpai satu mase tu pada 24 aribulan.. aq tekad nak g kuala kangsar.. lantak la pe nak jadi pun yang penting aq nak sampai sane.. demi u puteri nur fatin najwa :').. even duet aq ade bawah 50 inggit je tak jadi masalah merempat pun merempat lah kat KK tu.. sebab aku tanak buat dye down dengan janji aq ke KK sebelum nie.. den dugaaan laen is my family, dyerang da tahu yang aku nak g and da pun mintak kebenaran yg 25 aribulan nie nak nek KK. pade mulenye okey la.. but pade 24 aribulan tu my parent wat hal. tanak support duet.. aq ingat dapat la sikit kan.. my mum wat hal berleter smue bla bla bla,, terus ilang mood aq tengah hari tu then aq pun klua dari umah dengan niat nak pinjam duet kawan2 yg mane leh tolong aku.. but sebaliknye jadi.. kawan2 aq yg plan skali nak pergi tu smue ta jadi.. and then smue ta de duet.. ya allah besar betul dugaan kau bagi kat hambamu pada ari tu.. sedangkan esok aq da nak nek KK.. member2 aku pulak halang sebab isau aq sorang2 kat sane.. yela aq kan dak kecik ag ==". dyerang tahu pangai aq cam ne, thnx la geng amik berat sal aq but aq nak pergi jugak,, ade sumting aq kene catch up kat sane.. korang kene paham :')

And then even dihalang aq pn tekad  nak pergi jugak.. dengan berbekalkan rm10 dalam poket.. kawan2 aq ikut skali singgah terminal bas kuantan.. then tnye tiket bas utk 25 aribulan ke ipoh smue abis.. cibet! dugaan lagi.. nak nanges aku ase asal la malang sangat naseb aq ari nie hmm.. aq pn terdesak nak beli tiket utk malam tu jugak.. pade mulenye ade but aq ta beli ag sebab tade duet.. tiket harge rm40 and aq ade rm10 je cam mane nak beli.. then aq datang balik yeah! sold out.. aq pn ta tentu arah dah,, den abg tu kate tiket tuk esok ade ag,, terkejut aku yela tibe2 ade kan.. aku pun pergi la pinjam duet nan kawan aq.. but he only got rm27 then my frenz yg len bg pinjam rm3 ag.. alhamdulillah.. cukup utk beli tiket.. susah tul lau tade duet nie.. ade duet ari tu g beli broadband.. haih.. but even aq dapat beli tiket smue kwn2 aku wat muke sbb isaukan aq.. aq pun same akceli but lantak lah. ape nak jadi jadi lah.. soo after selesai smue tu kami pun balik umah..

Keesokan harinye kul 7 lebih aku bangun, my parent wat ta tahu je yang kul 9 nanti aq nak nek KK. hampeh betul.. aq pun tunggu papa aku abis mandi smue then pujuk dye nak mintak pelepasan ke KK.. pada mulenye dye ta bagi,, sebab aq da bnyk abiskan duet n takut aq terlibat nan gejale2 kuning kat sane.. padahal aku just nak meet her kat sane utk mintak official declare.. haih.. but aq ta bg tahu niat sbnr kat my parents.. then pujuk pnye pujuk papa aku pun bagi la pergi sebab aq da beli tiket,, then mission accomplish! cume mama jela ta ske aq pergi.. lantak lah.. aq pergi ade sebab mama.. soal cinta ta ade pe yg boleh dihalang! then mama anta aku ke terminal.. then bas aq smpai lam 9.15am.. gerak nak kat kul 10.. yeah finally i on my way to Ipoh sayang! but bus aq naiki tu ta direct ke ipoh. singgah ke temerloh,pekeliling,pudu then baru ipoh.. perjalanan yang 4jam jadi 9 jam.. yeah dugaan ari tu besar sgt2.. dah la aq sorang.. lame lak tu lam bas then aq slamat gak smpai ke ipoh pada jam 5.20pm.. yeah 930am - 5.20pm.. mang ta lame pun kann... =.=".. then setibanya aq kat sane aq amik tiket ke KK but bas last ke KK 5.15pm.. yes! 5 minit je beza,, ya tuhanku.. then aq terpakse la nek ke taiping but berhenti kat changkat jering tunggu dye datang ambik kat sane.. den lam kul 6pm bas tu bertolak dari ipoh ke taiping.. then after a long trip finally smpai gak ke changkat jering.

Aq berhenti kat bus stop and kebetulan ade surau kat sebelah,, time tu baru masuk maghrib lam 7 lebih macam tu.. then selesai solat baru aq jmpe si dye di bus stop bersame ibunye.. yeah nice finally aq jmpe dye. Kami bertiga pun tunggu bas ke KK sambil borak gelak2 smue. Tunggu pnye tunggu nak kat kul 9 baru ade bas,, baguslah.. but yang nek bas tu cume ibu dye,, manakale aq nan dye nek moto ke KK. First time ibu dye bg pelepasan kat anak dye nek moto nan laki.. untunglah aku.. haha.. dah la baru jmpe kan.. maybe mak dye percaye kat aku.. baguslah.. terima kasih mak cik! hee.. aq drivela motor ke KK dengan dye dat night.. wat a long trip nak kat 30 jam gak la atas moto.. sweet moment kan anje.. lam perjalanan tu dapat la aq borak nan dye.. insan yang aq tak pernah jmpe sentuh or pape pun cume kenal melalui muka buku and skype ade kat blakang aku skunk nie.. haih miss dat moment sayang.. aq terharu akceli ble pk balik.. kuantan ke kk semate2 utk buktikan cinta aq kat dye.. finally i make it.. and we reach at KK dat nite and bermalam di KK.

Then keesokkan arinye, aq jmpela dengan dye skeluarge termasuk ayah dye.. oke salam nan ayah dye smue mang agak segan la dat time.. but watlek sudah.. stay strong paper! u can make it haha.. tak sangke parent dye sambut kdtgn aku dengan mesra skali.. selesa aq nan family dye untunglah lau aq dapat bersame nan family dye suatu ari nanti.. harap2 lah.. amin.. satu ari bersame nan family dye wat aq ase nak nanges ble aq nak pulang ke kuantan smula.. ya allah. such a perfect family aq nak family aku pun macam tu kalau boleh.. haih.. byk greenlight aku dapat from ibu dan ayah dye,, aq pun jadi malu2 haha dye pun same.. aq berjanji nan dye n parent dye yang aku takkan sie2 kan anak dye nie haa and blaja elok2 den dapat keje nanti masuk lah minang.. dat my promise to her and her family.. and i hope i can make it lah.. i want you desperately sayang! syg u sangat2.Then kami singgah ke Terminal Bas KK bli tiket.. aq pilih tiket paling last.. kul 9pm hahaha.. punye la nak spend last day nan dye kan.. Kami pun berjalanla ke Taiping (TS) then tgk wayang makan2 smue.. den officially declare kat situ at KFC Tesco. Dye terima aq sebagai teman hidupnye depan2 aq,, aq ta percaye aku dapat smue nie haih.. thnx sweetheart kerane sudi terima I sebagai teman idup u ea sayang.. :') After selesai jalan2 kat taiping smue kami pun lekas gerak ke Terminal Bas KK..

Terima kasih pak cik sebab sanggup berkorban utk anta aq ke Terminal Bas KK malam tu dari Taiping.. and aq ase kalau nek teksi n bas tak mungkin dapat reach kul 9 sbb kiterang bertolak dari taiping kul 810.. agak jauh la perjalanan.. bape bnyk lampu merah ayah dye langgar demi aku sebab tanak aku terlepas bas kul 9.. aq ingat sampai ble2 jasa family dye,, serioushit aq terharu haih.. yela ayah mane yang sanggup berkorban utk teman lelaki anak dye? lau pk balik kan susah nak cari ayah macam tu.. haih.. terima kasih bebanyak ye pak cik.. hmm and alhamdulillah lam 854 kami sampai ke KK. and bas aq da pun smpai kat terminal tu.. damn.. cepat nye mase berlalu.. aq tanak balik klau boleh nak stay nan her family forever but apatah daye aq still ade family kat kuantan.. haih,, sblm naik bas tu.. aq da nmpk dye tak oke.. mata pun berair.. haih.. aq pn same akceli.. den salam nan parent adek2 dye smue.. then lambai kat dye.. we also make a promise dat time..jgn nakal or gatal and jage diri lek lok when i tade kat sini kan sayang.. and aq pun suh adek dye Meor Love jage kakak dye.. then aq naiki bas berat aty n kaki aq time tu akceli.. but aq terpakse tabahkan hati aq.. lam 9 lebih camtu.. bas aq pun bertolak meninggalkan family dye n dye. mengalir air mata aq kat dalam bas akceli dat time.. I love u Puteri Nur Fatin Najwa.. aq janji aq akan kembali ke KK lagi suatu ari kelak.. n hope hbgn kite shingga diijabkabulkan.. amin.. terima kasih ye pak cik and mak cik sebab bagi layanan baik kepada sye.. I miss u soo much putry,pak cik mak cik smue.. terima kasih.. u all the best... hope kite jmpe lagi suatu hari nanti lau ade rezeki THE END